Przejdź do treści

Urząd Miejski

Raport o stanie gminy

Rada Miejska

Rejestry i Ewidencje

Ogłoszenia konkursów

Oświadczenia majątkowe

Wybory

Organizacja działania samorządu

Gminne jednostki organizacyjne

Mienie komunalne

Kontakty I Współpraca

Ocena oddziaływania na środowisko

Gospodarka odpadami

Planowanie przestrzenne

Ogłoszenia

Inne akty prawne

Nieruchomości

Zamówienia publiczne

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Kontrole

Biuletyn Informacji Publicznej

Udostępnienie danych

BIP-y - jednostek podległych

Gospodarka Nieruchomościami, Budownictwa i Ochrony Środowiska

Jan Kapuściński - Kierownik Referatu
Tel. 94 3160259


Zakres obowiązków i uprawnień:

  1.   Koordynowanie i kierowanie pracą referatu,
  2. Nadzór nad pracą podległych pracowników,
  3. przygotowywanie pełnej dokumentacji związanej z prawem zamówień publicznych, organizacja przetargów, merytoryczne sprawdzanie ofert co do zgodności z zamówieniem oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
  4. udzielanie wszelkich wyjaśnień związanych z prowadzeniem postępowania zamówień publicznych,
  5. przygotowywanie kosztorysów inwestorskich w zakresie planowanych inwestycji gminnych,
  6. nadzór nad prawidłowym i zgodnym z wykazem robót postępem prac budowlanych na realizowanych przez Gminę inwestycjach,
  7. prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami w Gminie,
  8. prowadzenie pełnej dokumentacji odrębnie dla każdego zadania inwestycyjnego realizowanego przez Gminę,
  9. dokonywanie przeglądów gwarancyjnych po wykonanych inwestycjach i sporządzanie protokołów z tych przeglądów,
  10. kompletowanie i składanie dokumentacji do starostwa powiatowego w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę,
  11. merytoryczne rozliczanie inwestycji gminnych finansowanych ze środków własnych i zewnętrznych,
  12. doraźne sporządzanie projektów planów zagospodarowania terenów wokół budynków Urzędu Miejskiego i jednostek organizacyjnych gminy.
  13. organizacja odbiorów końcowych inwestycji realizowanych na terenie Gminy i uczestnictwo w komisjach odbiorowych.
  14. udział w pracach zespołu uzgodnienia dokumentacji projektowej powiatu białogardzkiego.
  15. prowadzenie ewidencji dróg gminnych oraz:
    a)    dokonywanie wszystkich, wymaganych prawem przeglądów – gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
    b)    prowadzenie ksiąg dróg gminnych i stała ich aktualizacja,
    c)    planowanie remontów dróg gminnych i kosztorysowanie tych prac
    d)    występowanie z wnioskiem do odpowiednich organów o zaliczenie dróg do kategorii dróg gminnych.
  16. przygotowywanie wniosków i projektów związanych ze zmianą kategorii dróg i ulic.
  17. prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego.
  18. dokonywanie okresowych przeglądów placów zabaw i innych budynków użyteczności publicznej oraz zakładanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie – książki i karty obiektu
  19. prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem mienia gminnego – urząd miejski, infrastruktura sportowo – rekreacyjna, gminne budynki użyteczności publicznej itp.
  20. zapewnienie dokonywania kontroli stanu technicznego sprawności przewodów kominowo-spalinowych i przewodów wentylacyjnych w budynku Urzędu,
  21. zapewnienie dokonywania pomiaru instalacji elektrycznej i instalacji piorunochronnych.
  22. terminowe sporządzanie i składanie sprawozdań do GUS i innych organów w zakresie określonym w zakresie czynności.
  23. codzienny odbiór poczty na nośnikach elektronicznych w programach pocztowych i e-kancelarii oraz ich archiwizowanie.
  24. przynajmniej raz w roku, zdawanie do archiwum zakładowego dokumentacji spraw zakończonych.
  25. ścisła współpraca ze stanowiskami pracy ds. rozwoju gospodarczego gminy oraz ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska  w zakresie przygotowywania wniosków i aplikowania o środki zewnętrzne.
  26. wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności wg odrębnych przepisów.

Bartosz Spychalski - podinspektor

Tel. 94 3160258

  1. tworzenie gminnego zasobu nieruchomości, prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących zasób gminy
  2. gospodarka nieruchomościami stanowiącymi własność gminy, w szczególności:
    a)    sprzedaż nieruchomości (w tym: lokali mieszkalnych i użytkowych),
    b)    oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, trwały zarząd, zwykły zarząd, dzierżawę i administrację oraz użyczenie i najem,
    c)    wygaszanie praw trwałego zarządu, użytkowania, administracji i zwykłego zarządu,
    d)    aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu,
    e)    przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    f)    organizowanie i obsługa przetargów dotyczących zbywania nieruchomości, dzierżawy oraz najmu, stanowiących własność gminy,
    g)    prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości,
    h)    prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu,
    i)    prowadzenie spraw związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste gruntu.
  3. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczenie, podziałem i scalaniem nieruchomości
  4. badanie prawidłowości zleconych w ramach zamówień publicznych operatów szacunkowych oraz wycen nieruchomości
  5. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i numeracją porządkową nieruchomości
  6. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia.
  7. prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniem nieruchomości.
  8. składanie wniosków i zawiadomień wraz z dokumentacją do Sądu, dotyczących wpisów w księgach wieczystych.
  9. prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji związanych z wycinką drzew.
  10. uczestnictwo w komisji, z ramienia gminy, szacującej szkody spowodowane przez zwierzynę leśną, przymrozki wiosenne, grad, nawałnice,
  11. koordynowanie prac związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych i powszechnych.
  12. współpraca z inspektorem ds. planowania przestrzennego, budownictwa i zamówień publicznych w zakresie tworzenia, nowych lub zmiany istniejących dokumentów planistycznych.
  13. sekretariat posiedzeń komisji ds. przydziału mieszkań komunalnych.
  14. wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności wg odrębnych przepisów,


Lucyna Osiecka-Kachnowicz - podinspektor
Tel. 94 3160258

  1. przygotowywanie przetargów związanych z realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych oraz prowadzenie dokumentacji przetargowej zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych,
  2. nadzór nad prawidłowym i zgodnym z harmonogramem robót postępem prac budowlanych na realizowanych przez Gminę inwestycjach,
  3. prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami w Gminie,
  4. prowadzenie pełnej dokumentacji odrębnie dla każdego zadania inwestycyjnego realizowanego przez Gminę,
  5. dokonywanie okresowych przeglądów obiektów budowlanych będących własnością Gminy,(świetlice, place zabaw i inne budynki użyteczności publicznej) – zakładanie i prowadzenie książek, kart obiektów.
  6. dokonywanie przeglądów gwarancyjnych po wykonanych inwestycjach i sporządzanie protokołów z tych przeglądów,
  7. uczestniczenie w opracowywaniu projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania gruntów, projektu studium i planu zagospodarowania przestrzennego gminy, materiałów i wniosków w sprawie potrzeb i ewentualnych zmian w studium i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
  8. współdziałanie przy opracowywaniu planów zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie spraw związanych z ich zatwierdzaniem,
  9. przygotowywanie projektów decyzji wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz prawa budowlanego,
  10. kontrola prawidłowego wykorzystania terenów budowlanych przez inwestorów zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
  11. naliczanie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę ulic,
  12. wydawanie zaświadczeń o zgodności, złożonych przez osoby ubiegające się o przydział lokalu socjalnego, oświadczeń ze stanem faktycznym,
  13. przygotowywanie dokumentacji związanej z uzyskaniem zaświadczenia o samodzielności lokalu (inwentaryzacja obiektu),
  14. ustalanie opłat adiacenckich i renty planistycznej,
  15. prowadzenie i aktualizowanie ewidencji lasów niepaństwowych oraz opiniowanie projektów wykonania prac w lasach niepaństwowych ze środków opłaty leśnej,
  16. spisywanie zeznań świadków w sprawie stwierdzenia pracy w gospodarstwie rolnym.

Jolanta Górecka-Orzechowska – podinspektor
Tel. 94 3160259

  1. nad prawidłowym i zgodnym z harmonogramem robót postępem prac budowlanych na realizowanych przez Gminę inwestycjach,
  2. przygotowywanie przetargów związanych z realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych oraz prowadzenie dokumentacji przetargowej zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych, merytoryczne sprawdzanie ofert co do zgodności z zamówieniem,
  3. udzielanie wszelkich wyjaśnień związanych z prowadzeniem postepowania zamówień publicznych,
  4. przygotowywanie kosztorysów inwestorskich w zakresie planowanych inwestycji gminnych,
  5. opracowywanie inwestycyjnych planów rzeczowo-finansowych,
  6. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji inwestycji gminnych,
  7. prowadzenie pełnej dokumentacji odrębnie dla każdego zadania inwestycyjnego realizowanego przez Gminę,
  8. dokonywanie przeglądów gwarancyjnych po wykonanych inwestycjach i sporządzanie protokołów z tych przeglądów,
  9. dokonywanie okresowych przeglądów obiektów budowlanych będących własnością Gminy,
  10. zakładanie i prowadzenie książek obiektów budowlanych,
  11. prowadzenie ewidencji i rejestrów wymaganych ustawą prawo budowlane i innych związanych z prawem budowlanym,
  12. kompletowanie i składanie dokumentacji do starostwa powiatowego w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę,
  13. prowadzenie spraw związanych z drogami gminnymi,
  14. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i numeracją porządkową nieruchomości.
  15. wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności wg odrębnych.



    Barbara Krawczyk - podinspektor

    1. nadzór nad prawidłowym i zgodnym z harmonogramem robót postępem prac budowlanych na realizowanych przez Gminę inwestycjach,
    2. przygotowywanie przetargów związanych z realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych oraz prowadzenie dokumentacji przetargowej zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych, merytoryczne sprawdzanie ofert co do zgodności z zamówieniem,
    3. udzielanie wszelkich wyjaśnień związanych z prowadzeniem postepowania zamówień publicznych,
    4. przygotowywanie kosztorysów inwestorskich w zakresie planowanych inwestycji gminnych,
    5. opracowywanie inwestycyjnych planów rzeczowo-finansowych
    6. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji inwestycji gminnych,
    7. prowadzenie pełnej dokumentacji odrębnie dla każdego zadania inwestycyjnego realizowanego przez Gminę,
    8. organizacja odbiorów końcowych inwestycji realizowanych na terenie Gminy i uczestnictwo w komisjach odbiorowych,
    9. dokonywanie przeglądów gwarancyjnych po wykonanych inwestycjach i sporządzanie protokołów z tych przeglądów,
    10. dokonywanie okresowych przeglądów obiektów budowlanych będących własnością Gminy,
    11. prowadzenie ewidencji dróg gminnych oraz:
      a- dokonywanie wszystkich, wymaganych prawem przeglądów – gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
      b- prowadzenie ksiąg dróg gminnych i stała ich aktualizacja,
      c- planowanie remontów dróg gminnych i kosztorysowanie tych prac
      d - występowanie z wnioskiem do odpowiednich organów o zaliczenie dróg do kategorii dróg gminnych.
    12. prowadzenie` spraw związanych z zajęciem pasa drogowego,
    13. przygotowywanie wniosków i projektów związanych ze zmianą kategorii dróg i ulic.
    14. dokonywanie okresowych przeglądów placów zabaw i innych budynków użyteczności publicznej oraz zakładanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie – książki i karty obiektu
    15. prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem mienia gminnego – urząd miejski, infrastruktura sportowo – rekreacyjna, gminne budynki użyteczności publicznej itp.
    16. zapewnienie dokonywania kontroli stanu technicznego sprawności przewodów kominowo-spalinowych i przewodów wentylacyjnych w budynku Urzędu,
    17. zapewnienie dokonywania pomiaru instalacji elektrycznej i instalacji piorunochronnych.
    18. terminowe sporządzanie i składanie sprawozdań do GUS i innych organów w zakresie określonym w zakresie czynności.
    19. codzienny odbiór poczty na nośnikach elektronicznych w programach pocztowych i e-kancelarii oraz ich archiwizowanie.
    20. ścisła współpraca ze stanowiskami pracy ds. rozwoju gospodarczego gminy oraz ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska  w zakresie przygotowywania wniosków i aplikowania o środki zewnętrzne oraz przygotowywania informacji lub wydawania decyzji w sprawie opłat retencyjnych.
    21. wykonywanie zadań z zakresu energetyka gminnego,
    22. wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności wg odrębnych przepisów