Samodzielne stanowisko pracy ds rozwoju gospodarczego gminy.
Renata Bosak-Szewczyk - Inspektor
tel. 94 31 60 253
I. Zakres obowiązków i uprawnień:
A. W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych:
planowanie, przygotowywanie harmonogramu i udział w spotkaniach w ramach współpracy z miastami partnerskimi Gminy, w tym zagranicznych,
prowadzenie spraw związanych z udziałem gminy w związkach i stowarzyszeniach,
współorganizacja oraz udział w imprezach artystycznych, rozrywkowych promujących Gminę w środowisku lokalnym jak i poza Gminą organizowane ze środków zewnętrznych,
zamawianie wybranych usług i produktów marketingowo-promocyjnych, utrzymywanie kontaktów z dostawcami usług, wyszukiwanie najciekawszych i opłacalnych ofert,
stała współpraca ze Związkiem Miast i Gmin Dorzecza Parsęty, Środkowo-Pomorską Grupą działania, Lokalną Organizacją Turystyczną, Stowarzyszeniem Gmin Polskich Euroregionu Pomerania, ZIT, Mieleńską Lokalną Grupą Rybacką i innymi,
prowadzenie i koordynacja całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz innych funduszy zewnętrznych na planowane inwestycje i działania społeczne, związane lub ukierunkowane m.in. na promocję gminy, ochronę środowiska, rozwój lokalnej społeczności, sołectwa, organizacje pozarządowe i stowarzyszenie w Gminie Tychowo,
współpraca oraz świadczenie pomocy doradczej dla jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, organizacji pozarządowych w celu pozyskiwania środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz innych funduszy zewnętrznych w zakresie: - prowadzenia stałej informacji o programach, z których możliwe jest pozyskanie funduszy, - pomocy merytorycznej w realizacji programów, konstruowaniu projektów,
opracowywanie strategii gminy, realizacja programów rozwoju wynikających z zapisów strategii oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,
wspieranie działań i inicjatyw w zakresie rozwoju regionalnego, infrastruktury, drobnej przedsiębiorczości i ekologii,
pozyskiwanie środków i przygotowywanie wniosków o granty, dotacje, środki strukturalne, pozabudżetowe i środki UE oraz sporządzanie sprawozdań z wykorzystania tych funduszy.
B. W zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Gminy, instytucjami, stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami:
współpraca z rządowymi i pozarządowymi agendami, organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w szczególności: określenie zasad współpracy ze stowarzyszeniami, instytucjami, organizacjami prowadzącymi działalność kulturalną, sportową i rekreacyjną;
przeprowadzanie postępowania konkursowego dla powierzenia lub zlecenia wykonania zadań publicznych gminy organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w ustawie, w tym: opiniowanie podań szkół, związków i stowarzyszeń sportowych, organizacji i stowarzyszeń kulturalno-ekologicznych oraz pozostałych osób i organizacji w sprawie dofinansowania z budżetu gminy planowanych przez siebie przedsięwzięć;
planowanie i nadzór wykorzystania przyznanych dotacji organizacjom pozarządowym;
sporządzanie umów i porozumień na realizację zadań zleconych lub powierzonych;
kontrola prawidłowości wydatkowania przydzielonych środków na realizację zadań;
współdziałanie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie informowania o programach społecznych i dostępnych źródłach ich dofinansowania;
wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Sekretarza Gminy, a wynikających z regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego.
Źródło informacji: Wiktoria Syrdyk, Data źródła: 2021.01.20, 00:00, Zatwierdził do publikacji: Robert Falana, data publikacji: 2021.06.21, 08:47, Historia zmian
Najnowsze informacje
2022-06-30 14:49
Zarządzenie nr 66/22 - w sprawie zatwierdzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Dobrowie